2019. április 15., hétfő

Vargabéles

Már régóta szemeztem a vargabéles receptjével. Nem emlékszem, hogy ettem-e valaha otthon ilyet... Nem egy bonyolult étel és hát a túrósak a férjem nagy kedvencei, úgyhogy már ideje volt elkészítenem. :)
Hozzávalók:
4 db tojás
25 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
1 csip.só
12,5 dkg margarin
50 dkg túró
3 ek. tejföl
25-30 dkg cérnametélt
1 cs. réteslap
mazsola
porcukor a tetejére
(+ extra: vaníliasodó)

Elkészítés:
A tojásokat kettéválasztom. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem. A sárgákat a cukrokkal és a kisebb darabokra vágott margarinnal habosra verem robotgéppel.
A cérnametéltet enyhén sós vízben kifőzöm.
A túrót egy tálba teszem és a sárgás masszával jól összekeverem, majd a tésztába forgatom. Végül óvatosan hozzáadom a fehérjehabot is. Ekkor rakhatunk bele mazsolát is.
Kivajazott, közepes méretű tepsibe a réteslap felét elterítem, beleöntöm és elsimítom a tésztát, majd a tetejére a maradék réteslapot teszem. Én megszórtam kevés cukorral és vizes ecsettel is megkentem a tetejét.
180-200 fokon 10 percig sütöm (hőlégkeveréses, alul-felül sütés), majd 150-160 fokon 50 percig (sima alul-felül sütés).

Megjegyzésem:
A receptet már az általam gondolt arányokkal írtam le, mert ami alapján készítettem, nem voltam megelégedve. Sok tészta (0,5 kg cérnametélt, 2 cs. rételap) és kevés túró arányában nem volt olyan élvezetes.  Ami még szemet szúrt, hogy a réteslapokat egyesével érdemes a tetejére leteríteni és mindegyiket megkenni vízzel vagy inkább tojással, úgy nem púposodik fel annyira és nem is lesz annyira "kemény".
Egyébként finom étel, szeretjük. Sajnos mazsola nem volt itthon (megették nasinak a gyerekek+apa :D ), úgyhogy az most kimaradt, de anélkül is jó!
Jah, és még egy tipp: vaníliasodóval is kínálhatjuk, isteni finom! ;)
Értékelésem: kiváló étel. 3ból 3.

Kellemes sütés-főzést!
Jó étvágyat! :)

Kövess a közösségi oldalakon is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése