2018. november 28., szerda

Giga Fahéjas Csiga

Aki olvassa a blogomat, tudhatja, hogy a kis családom imádja a csigákat, mind a gyermekeim, mind a férjem és én :) A StreetKitchen oldalán találtam rá erre az óriás csigára, viszont kicsit módosítottam a recepten, nekem így jobb állagúnak tűnik... :)
Hozzávalók:
150 ml tej
30 g élesztő +1 tk cukor
50 g cukor
500 g liszt
2 tojás
50 g puha vaj
Töltelék:
3-4 ek cukrozatlan kakaópor vagy 2-3 ek őrölt fahéj
100-150 g cukor
90 g olvasztott vaj
A langyos tejbe belemorzsolom az élesztőt és elkeverem 1 tk cukorral. 5-10 perc alatt hagyom felfutni. Kimérem a lisztet, cukrot, vajat, hozzáadom a felfuttatott élesztőt és a tojásokat. Összegyúrom az egészet egyneművé és letakarva, meleg helyen fél órát hagyom dagadni.
Ezután kinyújtom vékonyra, a kakaós vagy fahéjas keverékkel megkenem és 2-3 cm vastagságú csíkokra vágom hosszanti irányban. Feltekerem az első csíkot, sütőpapíros tepsi közepére helyezem és a többi csíkot hozzácsíptetve körbetekerem egyesével. 180 fokos sütőben alsó-felső sütésen (nem légkeverésessel!) 30 perc alatt készre sütöm. Hagyom néhány percet állni és megszórom porcukorral. Szeletelhetjük, mint a tortát, vagy csak csipkedhetünk belőle, ahogy jól esik! ;)
Megjegyzésem:
Ez a mennyiség pont egy gáztepsire való, kb. 30-32 cm átmérőjű csigát kapunk belőle. Elkészíthetjük sósa, édesen is: túrós töltelékkel, kakaós, fahéjas vagy sajtos-sonkás, pizzás... 
Eredeti recept több élesztőt ír (40-50g), én úgy készítettem el, de szerintem elég a 30 g a hozzávalókhoz, mert a nagyobb mennyiségnél sütés után eléggé kiérződik az élesztő íze. De ha valaki úgy szereti, nyugodtan készítse el 40-50 g-mal!  :)
Értékelésem: 3/3 kitűnő :)

Jó étvágyat! :)

Kövess Facebookon: Kate receptes blogja és Instagrammon: @kate.receptek  #katereceptesblogja, hogy hamarabb értesülj az új bejegyzésekről! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése