2015. szeptember 23., szerda

Spirál torta

Hozzávalók:
2 db tojás
6-8 dkg cukor
1,5 ek olaj
1,5 ek víz
10 dkg liszt
fél tk sütőpor
Töltelék:
nutella
lekvár
Tetejére:
puding (4 dl tej, 3 ek cukor, 1 cs pudingpor)
gyümölcs
olvasztott nutella/csoki
A tojást összekeverem fehéredésig a cukorral, majd hozzáadom a vizet és az olajat, végül hozzáforgatom a sütőporos lisztet. Sütőpapírral bélelt kis tepsibe (nekem piros) elegyengetem és 190 fokos előmelegített sütőben 12 perc alatt megsütöm. Kivéve a sütőből, kiszedem egy tálcára és hagyom kihűlni. Ezután 4 egyenlő csíkra vágom hosszában és megkenem a tetejét ízlés szerint nutellával vagy lekvárral. A csíkokat feltekerem és állítva helyezem egy tányérra, majd a többit is hozzáillesztem. A pudingot megfőzöm és elsimítom rajta. Gyümölccsel díszítem, végül olvasztott nutellával/csokival.


 

Megjegyzésem:
Ez egy kisméretű torta lesz, 4 szeletes. Ha normál méretű tortát szeretnénk, akkor dupla mennyiséget, nagyobb tepsiben süssünk és dupla egyenlő csíkokat vágjunk. A spiráltorta összeillesztése után én a tetejét is megkentem nutellával, és úgy öntöttem rá a pudingot, majd dobáltam bele gyümölcsöt és kis cukros-csoki darabokat. Finom, egyszerű és függőlegesen csíkos a torta, amikor szeleteljük. Ez volt idén párom névnapi kis tortája! :)

Pontozásom 3-as skálán: 3.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése